Η «φοβία» του Mobile Gaming

Δημοσιεύθηκε από τον Γιώργος Γοτουχίδης στις 30/09/2019.

Τι; Παίζεις mobile games; Δεν είσαι gamer, αν παίζεις mobile games, και άλλα πολλά σαν κι αυτά έχουν ακουστεί κατά καιρούς για τα mobile games και πόσο μάλλον για τους mobile gamers.

Σήμερα, ύστερα από πολύ καιρό είναι μια πολύ καλή στιγμή να μιλήσουμε γι’ αυτή τη μεγάλη πλέον στις μέρες μας κατηγορία games, τα οποία, όσο περνάει ο καιρός, ανεβαίνουν σε πολλούς τομείς.

Τα mobile παιχνίδια είναι πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της αγοράς και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την άνοδο της κατηγορίας αυτής, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Καλό, όμως, είναι να ξεκινήσουμε από την αρχή. Το πρώτο παιχνίδι για το κινητό ήταν μια παραλλαγή του γνωστού TETRIS του Ρώσου δημιουργού, Αλεξέι Πάζιτνοφ, το οποίο ήταν στη συσκευή Hagenuk MT-2000 το 1994. Βέβαια άλλες εταιρείες δεν το άφησαν αυτό να περάσει έτσι. Τότε η ΝΟΚΙΑ το 1997 δημιούργησε το γνωστό, πιστεύω σε όλους μας, Φιδάκι (Snake), το οποίο ήταν προ-εγκατεστημένο σε όλες τις συσκευές της. Πλέον, όμως, στις μέρες μας τα mobile games είναι εφαρμογές, τις οποίες ο χρήστης μπορεί να εγκαταστήσει στην συσκευή του μέσο του ανάλογου καταστήματος της εκάστοτε συσκευής (App Store, Play Store).

Το πρώτο φιδάκι στο Nokia 5110

Τα κινητά παιχνίδια με δυνατότητα λήψης κυκλοφόρησαν στην αγορά για πρώτη φορά στην Ιαπωνία γύρω από την κυκλοφορία της πλατφόρμας I-mode του NTT DoCoMo το 1999 και από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 διατέθηκαν μέσω διάφορων πλατφορμών σε όλη την Ασία, Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και τελικά στις περισσότερες περιοχές, όπου τα σύγχρονα δίκτυα και κινητά τηλέφωνα ήταν διαθέσιμα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000.

Ωστόσο, τα mobile παιχνίδια που διανέμονται από φορείς εκμετάλλευσης κινητής τηλεφωνίας και από πύλες τρίτων μερών (τα κανάλια που δημιουργήθηκαν αρχικά για να κερδίσουν μετρητά από ringtones με δυνατότητα λήψης, wallpapers και άλλα μικρά κομμάτια περιεχομένου χρησιμοποιώντας premium SMS ή απευθείας χρεώσεις φορέα ως μηχανισμός τιμολόγησης) παρέμειναν μια οριακή μορφή παιχνιδιού μέχρι την iOS App της Apple. Το κατάστημα ξεκίνησε το 2008. Η App Store, ως η πρώτη αγορά κινητού περιεχομένου που λειτουργούσε απευθείας από κάτοχο κινητής πλατφόρμας, άλλαξε σημαντικά την καταναλωτική συμπεριφορά και επέκτεινε γρήγορα την αγορά για κινητά παιχνίδια, καθώς σχεδόν κάθε ιδιοκτήτης smartphone άρχισε να κάνει λήψη εφαρμογών για κινητά.

“Το Summoners War αριθμεί πάνω από 100 εκατομμύρια downloads”

Πλέον βέβαια στις μέρες μας υπάρχουν αρκετοί δημοφιλείς τίτλοι mobile games. Ας δούμε μερικούς με βάση τα downloads τα οποία έχουν :

1. Candy Crush Saga, το οποίο έχει πάνω από 500 εκατομμύρια.
2. Temple Run 2, το οποίο έχει πάνω από 500 εκατομμύρια.
3. Pou, το οποίο έχει πάνω από 500 εκατομμύρια.
4. My Talking Tom, το οποίο έχει πάνω από 500 εκατομμύρια.
5. Hill Climb Racing, το οποίο έχει πάνω από 500 εκατομμύρια.
6. Clash Of Clans, το οποίο έχει πάνω από 500 εκατομμύρια.
7. Summoners War: Sky Arena, το οποίο έχει πάνω από 100 εκατομμύρια.

Και όλα αυτά είναι ΔΩΡΕΑΝ.

Τέλος – γιατί ίσως έγινα αρκετά κουραστικός – αρκετά παιχνίδια έχουν αρχίσει να κάνουν World Tournaments με χρηματικά έπαθλα, όπως μεγάλα παιχνίδια του υπολογιστή σαν το League of Legends , Dota κλπ.

Εν κατακλείδι θέλω να πω ότι καλό θα ήταν να δώσουμε μια ευκαιρία και να δοκιμάσουμε μερικά από αυτά πριν να τα κρίνουμε και να μη το κάνουμε επειδή «το κάνουν όλοι».

 

Ε ψιτ! Μην ξεχνιέσαι!
Κάνε εγγραφή για να μην μείνεις εκτός... παιχνιδιού!
Gaming news, Discord server updates και πολλά άλλα… Κάνε εγγραφή τώρα για όλα τα νέα του Greek Titans Community!
Invalid email address